spf در ضد آفتاب چیست + معرفی آن‌ها

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط دکتر گلناز فاضل

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک داروخانه دکتر فاضل مشورت بگیرید 02126131791

فهرست مطالب

کرم ضد آفتاب، یکی از محصولات مهم در مراقبت از پوست در برابر آفتاب و اشعه مضر خورشید است. با توجه به افزایش آگاهی از اثرات مخرب اشعه UV و اهمیت حفاظت از پوست در برابر آن، استفاده از کرم ضد آفتاب به عنوان یک قسمت ضروری از روتین مراقبت از پوست تبدیل شده است. تابستان و فصل‌های گرم سال، آفتاب و نور خورشید انرژی به ما هدیه می‌دهند، اما در عین لذتی که از آفتاب می‌بریم، اشعه مضر UV نیز به پوستمان آسیب می‌رساند. به همین دلیل این اشعه می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی در پوست شود.

در این میان، کرم ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، می‌تواند به ما کمک کند تا از این آسیب‌ها جلوگیری کنیم. فرمولاسیون‌های پیشرفته این کرم‌ها، مجموعه‌ای از فیلترها و مواد محافظتی را در بر دارد که به پوست ایمنی لازم را می‌بخشد. با استفاده منظم از کرم ضد آفتاب، می‌توانیم از گرمای آفتاب لذت ببریم و در عین حال پوست خود را از خطرات ناشی از تابش زیاد آن محافظت نماییم. بنابراین انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب براساس نوع پوست و نیازهای خاص آن، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در ادامه با این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم که spf در ضد آفتاب چیست؟ چه فوایدی دارند؟

spf در ضد آفتاب چیست؟

برای اینکه بدانید spf در ضد آفتاب چیست باید با این مخفف آشنا شوید. عبارت SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor بوده که به معنای عامل حفاظت در برابر آفتاب است. این عدد نشان دهنده قدرت حفاظت کرم ضد آفتاب در مقابل اشعه UVB خورشید به حساب می‌آید. اصطلاحاً، SPF عبارتی است که در برچسب‌های کرم‌های ضد آفتاب قرار می‌گیرد و به میزان حفاظتی که یک کرم ضد آفتاب در برابر اشعه UVB ارائه می‌دهد، اشاره می‌کند.

مقدار SPF عموماً به صورت یک عدد در برچسب کرم ضد آفتاب مانند SPF 50، SPF 30، SPF15 و غیره ذکر می‌شود. بعضی افراد امکان دارد که بپرسند spf 50 چیست؟ باید این‌گونه گفت که این اعداد درصدی از اشعه UVB را که منجر به سوختگی پوست می‌شود، نشان می‌دهند که توسط کرم ضد آفتاب از آن جلوگیری خواهد شد. بنابراین، کرم ضد آفتاب با SPF بالا را انتخاب کنید تا پوست صورتتان در برابر اشعه‌های مضر، حفظ شود.

 

spf ضد آفتاب چیست

 

انواع کرم‌های spf ضد آفتاب چیست؟

همان‌طور که خواندید سعی کردیم به طور کامل به سوال پرتکرار spf ضد آفتاب چیست پاسخ دهیم. همچنین جالب است بدانید که کرم‌های ضد آفتاب در بازار به صورت مختلفی در دسترس هستند و می‌توانند در قالب‌ها و فرمولاسیون‌های متنوعی عرضه شوند. در زیر به برخی از انواع رایج کرم‌های ضد آفتاب اشاره خواهیم کرد:

1.    کرم ضد آفتاب:

این نوع کرم‌ها در بازار بسیار رایج بوده و برای استفاده روزانه و معمولی مناسب هستند. آنها به عنوان یک لایه محافظ بر روی پوست عمل کرده و از جذب اشعه UV در پوست جلوگیری می‌کنند.

2.    کرم ضد آفتاب و ضد آب:

کرم‌های ضدآفتابی که خاصیت ضد آب بودن دارند، از این قابلیت برخوردار هستند که بتوانند در برابر آب و تعرق مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. آنها برای فعالیت‌هایی مانند شنا، ورزش در آب یا فعالیت‌های بیرون از منزل که ممکن است با تماس با آب همراه باشند، مناسب هستند.

 

 spf 50 چیست

 

3.    کرم ضد آفتاب برای پوست چرب:

این نوع کرم‌ها با ترکیبات مناسب برای پوست چرب و مستعد لکه‌های آفتابی، تولید می‌شوند. آنها از جذب زیاد چربی و جلوگیری از درخشش زیاد پوست جلوگیری می‌کنند.

4.    کرم ضد آفتاب برای پوست حساس:

این کرم‌ها با ترکیبات ملایم‌تری تولید می‌شوند و برای پوست‌های حساس که به راحتی تحریک می‌شوند، مناسب هستند. درماتیپیک از برندهای معتبر در زمینه کرم برای پوست حساس می‌باشد، جهت خرید ضد آفتاب پوست قرمز و حساس درماتیپیک همین حالا از سایت دکتر فاضل اقدام فرمائید.

5.    کرم ضد آفتاب رنگی:

کرم‌های ضد آفتاب رنگی مانند کرم پودر هستند و باید متناسب با رنگ پوست بدن خود آن‌ها را انتخاب کنید. آن‌ها نه تنها لکه‌های پوست شما را می‌پوشانند بلکه این قابلیت را دارند تا از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر، محافظت کند.

6.    کرم ضد آفتاب بچه‌ها:

این نوع کرم‌ها به خاطر حساسیت بیشتر پوست بچه‌ها و نیاز آنها به محافظت ویژه، با ترکیبات ملایم‌تر و مناسب‌تر برای پوست آن‌ها تولید می‌شوند.

 

به طور کلی کرم‌های ضدآفتاب انواع مختلف دارند که محبوب‌ترین آن‌ها کرم ضدآفتاب مناسب بچه‌ها بوده و همچنین شما می‌توانید بسته به نوع پوست‌تان که حساس، خشک یا بسیار چرب است، مدل‌های دیگر این نوع کرم‌ها را انتخاب نمایید.

 

معرفی کرم‌های ضدآفتاب محبوب در بازار

بعد از پرسش به سوال اس پی اف ضد آفتاب چیست باید به این نکته اشاره کنیم که در بازار ضدآفتاب‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را بسته به نوع پوست خود تهیه کنید. در این بین برندهایی هستند که محبوبیت زیادی دارند و کاربران بسیاری از آن‌ها راضی‌اند. در ادامه به این برندها بیشتر می‌پردازیم:

 

 spf درصد آفتاب چیست

 

●      کرم ضد آفتاب آردن

کرم ضد آفتاب آردن یک نوع کرم محافظ به حساب می‌آید که برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر (UV) از جمله UVA و UVB استفاده می‌شود. این کرم‌ها معمولاً شامل فیلترهای مختلفی هستند که از پوست در مقابل این اشعه‌ها محافظت می‌کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب آردن می‌تواند کمک کند تا از سوختگی ناشی از این اشعه‌ها، پیری زودرس و حتی ابتلا به بیماری‌های جدی مانند سرطان پوست جلوگیری شود.

●      کرم ضدآفتاب وچه

کرم ضدآفتاب وچه یک نوع محصول مراقبت پوستی است و می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر و خطرناک آفتاب، جلوگیری کند. کرم‌های ضدآفتاب معمولاً شامل فیلترهای معدنی یا شیمیایی هستند که به صورت محلول یا کرم بر روی پوست اعمال می‌شوند. استفاده از این دسته از محصولات می‌تواند کمک کند تا پوست همیشه شاداب و سالم باقی بماند. استفاده از چنین کرم‌هایی در سنین جوانی باعث می‌شود تا از پیری زودرس جلوگیری شود.

 

اس پی اف ضد آفتاب چیست

 

●      کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا یک محصول بسیار موثر و معروف در زمینه محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر اولتراویلت (UV) است. این کرم دارای فرمولاسیونی منحصربه‌فرد بوده و با استفاده از فیلترهای ضدآفتاب قدرتمند، پوست را در برابر اثرات مخرب اشعه‌ها محافظت می‌کند. فرمولاسیون فوق‌العاده این کرم باعث شده تا پوست نه تنها محافظت شود بلکه همچنین مرطوب و نرم باقی بماند. کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا به عنوان یک محصول پوستی حرفه‌ای و با کیفیت شناخته شده و مورد تایید بسیاری از افراد و پزشکان پوست معتبر قرار دارد. استفاده از این کرم به عنوان یک قدم مهم در مراقبت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UV می‌تواند به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک کند. همچنین برای خرید کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا به صفحه این محصول در سایت دکتر گناز فاضل مراجعه فرمائید.

●      کرم ضد آفتاب سیگل

کرم ضد آفتاب سیگل یکی از محصولات برتر در زمینه محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر است. با استفاده از کرم ضد آفتاب سیگل، پوست شما در مقابل سوختگی، پیری زودرس و ایجاد آسیب‌های جدی ناشی از اشعه‌های UV محافظت می‌شود. فرمولاسیون این کرم حاوی عناصر مرطوب‌کننده و تغذیه‌دهنده بوده که به پوست کمک می‌کنند تا نرم و لطیف بماند. اکنون که با خواص این کرم آشنا شدید، برای سفارش و استعلام قیمت کرم ضد آفتاب رنگی سی گل می‌توانید این محصول را در سایت داروخانه دکتر گلناز فاضل جستجو نمائید.

 

برند کرم‌های ضدآفتاب محبوب شامل آردن، سیگل، وچه و دکتر ژیلا است. شما می‌توانید بسته به نوع پوست خود، یکی از آن‌ها را تهیه و استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید: اگر دچار ریزش مو هستید، مقاله بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به معرفی انواع قرص برای رفع این مشکل می‌پردازد.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که خواندید در این مقاله سوال همیشگی spf درصد آفتاب چیست را پاسخ دادیم. استفاده از کرم ضد آفتاب برای حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه UV خورشید ضروری است. مصرف منظم و صحیح از کرم ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک می‌کند تا از سوختگی ناشی از اشعه UVB پیشگیری نمایید و پوست خود را در برابر آفتاب محافظت کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست، از جمله سرطان ملانوما را نیز کاهش دهد. این کرم مانع از آسیب سلول‌های پوست توسط اشعه UV می‌شود. در نهایت بهتر است که از برندهایی خرید کنید که محبوب هستند و رضایت بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

خرید انواع کرم‌های ضدآفتاب از دکتر گلناز فاضل

داروخانه دکتر گلناز فاضل، یکی از مراجع برتر در زمینه خرید آنلاین دارو است. این داروخانه به شما امکان می‌دهد به راحتی و در هر زمانی، محصولات تخصصی مورد نیاز خود را سفارش دهید و آنها را به طور سریع دریافت کنید. آنها مجموعه‌ای از محصولات متنوع از جمله محصولات ارتوپدی، آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های غذایی و غیره را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر به دنبال تهیه محصولاتی مانند انواع کرم‌های ضدآفتاب هستید، می‌توانید همین حالا از طریق وب‌سایت داروخانه دکتر گلناز فاضل سفارش خود را ثبت کنید تا به سرعت خریدتان به دستتان برسد.

داروخانه دکتر گلناز فاضل
تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی دکتر گلناز فاضل

تیم محتوای سوم شخص، متشکل از نویسندگان باتجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و دارویی ست. تمام محتواهای تولید شده توسط تیم محتوای سوم شخص برگرفته از منابع علمی بروز و مورد تایید خانم دکتر گلناز فاضل میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید