علت و علائم پوکی استخوان + بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط دکتر گلناز فاضل

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک داروخانه دکتر فاضل مشورت بگیرید 02126131791

فهرست مطالب

پوکی استخوان، وضعیتی است که با ضعیف شدن استخوان‌ها و افزایش حساسیت به شکستگی مشخص‌ می‌شود، هر سال میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد. با افزایش سن جمعیت، شیوع پوکی استخوان همچنان در حال افزایش بوده و پیدا کردن بهترین گزینه‌های درمانی موجود ضروری است. این بیماری با افزایش سن به خصوص در زنانی که زایمان داشته‌اند خود را بیشتر نشان می‌دهد و منجر به ایجاد درد و ناراحتی و شکستگی‌های حاد با کمترین فشار بر استخوان می‌شود. به همین دلیل یافتن روش‌هایی برای درمان پوکی استخوان همواره یکی از دغدغه‌های افرادی بوده که با این نوع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مقاله از وب‌سایت داروخانه دکتر فاضل، جنبه‌های مختلف پوکی استخوان، از جمله علائم و علل آن را بررسی کرده و بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان جهت مبارزه موثر با این بیماری را بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یک وضعیت پزشکی است که با ضعیف شدن استخوان‌ها، شکننده‌تر و مستعد شکستگی شدن آنها مشخص می‌شود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که بدن توده استخوانی زیادی از دست می‌دهد و سول‌های استخوانی کمتری تولید می‌شود. این فرایند حتی در اثر حوادث جزئی مانند افتادن بر روی زمین منجر به کاهش تراکم و استحکام استخوان می‌شود و آنها  را مستعد شکستگی می‌کند. پوکی استخوان اغلب بدون هیچ علامت قابل توجهی پیشرفت کرده و تا زمانی که شکستگی رخ دهد، می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. تشخیص زودهنگام پوکی استخوان از طریق آزمایش تراکم استخوان و انجام اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت و درمان موثر این بیماری ضروری است.

 

قیمت قرص استئوکینون

 

علائم پوکی استخوان چه هستند؟

پوکی استخوان اغلب خود را از طریق علامت‌هایی در بدن نشان می‌دهد. برخی از علائم پوکی استخوان عبارت‌اند از:

 

علائم پوکی استخوان

 

  1. درد استخوانی: افراد ممکن است درد را در مناطق مختلف از بدن، به ویژه در زانوها، پشت، یا شانه‌ها تجربه کنند.
  2. کاهش قد: کاهش تدریجی قد به دلیل فشردگی استخوان‌ها اتفاق خواهد افتاد.
  3. شکستگی‌های ریز: شکستگی‌هایی که در اثر فشردگی استخوان‌ها به‌وجود می‌آیند و بدون ضربه شدید رخ می‌دهند، مانند شکستگی‌های در ناحیه کمر.
  4. تغییرات در نواحی استخوانی: از دیگر نشانه‌های پوکی استخوان این است که استخوان‌های پوک شده به خصوص در استخوان‌های شکسته منحرف شده و تغییر شکل می‌دهند.
  5. ضعف عمومی: افراد مبتلا احساس خستگی و ضعف عمومی می‌کنند، به ویژه در صورتی که شکستگی‌های مکرر رخ دهد.
  6. تغییرات در نوع شکل بدن: افراد ممکن است تغییراتی در نوع شکل بدن‌شان، مانند خمیدگی‌های شکمی یا پهلویی، تجربه کنند.
  7. کاهش عملکرد: افراد به دلیل شکستگی‌ها و درد‌های مرتبط با پوکی استخوان، محدودیت‌هایی در عملکرد روزمره خود را تجربه می‌کنند.

فراموش نکنیم که این علائم می‌توانند به مرور زمان تشدید شده و نیاز به مشاوره پزشکی دارند.

شناسایی علائم پوکی استخوان و عوامل خطر مرتبط با آن برای تشخیص زودهنگام و مداخله درمانی بسیار مهم است. علائم شایع عبارت‌اند از ‌درد استخوان ، کاهش قد در طول زمان، تغییرات در شکل بدن، کاهش عملکرد و شکستگی‌هایی که با کمترین ضربه رخ‌ می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با قرص‌های کلسیم بدون رسوب و روش انتخاب این محصولات برای مصرف، مقاله بهترین قرص کلسیم بدون رسوب را مطالعه بفرمائید.

بررسی شایع‌ترین علت پوکی استخوان

پوکی استخوان در هر سن و در هر شرایط زندگی می‌تواند رخ دهد. اما به طور کلی علت پوکی استخوان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

●      کمبود کلسیم و ویتامین D

مصرف کمتر از مقدار لازم کلسیم و ویتامین D می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود. این مواد مغذی برای ساخت و تقویت استخوان‌ها بسیار حیاتی هستند.

●      افزایش سن

با افزایش سن و پیری، فرایند تجدید و بازسازی استخوان‌ها کندتر شده و این باعث کاهش چگالی استخوان‌ها می‌شود.

●      جنسیت

به طور معمول خانم‌ها به دلیل بافت استخوانی وهمچنین سابقه زایمان بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند و باید به دنبال بهترین درمان برای پوکی استخوان باشند.

●      فعالیت بدنی کم

فعالیت بدنی منظم، به خصوص فعالیت‌هایی که بار وزن بدن را بر روی استخوان‌ها می‌گذارد، می‌تواند به حفظ چگالی استخوان‌ها کمک کند. برعکس، فعالیت بدنی کم می‌تواند منجر به پوکی استخوان شود.

●      وراثت و ژنتیک

اگر به صورت ژنتیکی خانواده شما شامل افرادی با پوکی استخوان است، احتمال مبتلا شدن به این بیماری برای شما بیشتر خواهد بود.

●      استفاده از داروها

برخی داروها، از جمله استروئیدها، کورتیکواستروئیدها، و داروهای بلوک‌کننده هورمون‌های جنسی، می‌توانند به پوکی استخوان منجر شوند.

●      مصرف مواد مخدر

استفاده مستمر از الکل و سیگار می‌تواند به ضعف استخوان‌ها و پوکی آن منجر شود.

●      بیماری‌های مزمن

برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و بیماری‌های تیروئید می‌توانند عوارض جانبی شدیدی بر روی استخوان‌ها داشته باشند و منجر به پوکی استخوان شوند.

 

پوکی استخوان ممکن است به دلیل کمبود کلسیم و ویتامین D، افزایش سن، جنسیت، فعالیت بدنی کم، وراثت و ژنتیک، مصرف داروها، مصرف مواد مخدر، و بیماری‌های مزمن رخ دهد. با تغییر سبک زندگی و تغذیه می‌توان به درمان پوکی استخوان دست یافت.

 

اهمیت مصرف مکمل‌های کلسیم برای درمان قطعی پوکی استخوان

یکی از ارکان پیشگیری و همچنین درمان قطعی پوکی استخوان شدید، دریافت ‌کلسیم کافی است. کلسیم نقش حیاتی در حفظ سلامت و تراکم استخوان ایفا‌ می‌کند و برای افراد مبتلا به پوکی استخوان ضروری است تا اطمینان حاصل کنند که این ماده معدنی را به اندازه کافی دریافت‌ می‌نمایند. به همین دلیل انتخاب و مصرف مکمل و قرص کلسیم برای پوکی استخوان برای آنها از حائز اهمیت خواهد بود. از قرص‌های حاوی کلسیوم برای جلوگیری از پوکی استخوان می‌توان قرص کلسیم نکستایل را نام برد که حاوی کلسیم، منیزیم، بورون، منگنز، زینک و ویتامین D3 می‌باشد، برای خرید قرص نکستایل کلسیم اصلی از داروخانه دکتر فاضل به صفحه این محصول در سایت مراجعه فرمائید.

 

درمان قطعی پوکی استخوان شدید

 

بیشتر بخوانید: برای آشنایی با بهترین تاثیر قرص کلسیم در روز و شب، مقاله قرص کلسیم را شب بخوریم یا روز را حتما مطالعه بفرمائید.

معرفی بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان

افرادی که به دنبال درمان پوکی استخوان هستند همواره دغدغه‌ چگونگی انتخاب مکمل کلسیم کارآمد و مفید را دارند. یکی از انواع مکمل‌های مخصوص پوکی استخوان قرص Osteoquinone Holistica است. قرص استئوکینون هولیستیکا یک مکمل غذایی بوده که برای تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان استفاده می‌شود. این قرص حاوی نوعی کلسیم خوراکیست که به طور متمایز از بسیاری از مکمل‌های دیگر، در شریان‌ها تجمع نمی‌یابد. علاوه بر این، حاوی ویتامین‌های K3 و D3 است که به سلامت بافت استخوانی کمک و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند. این دارو را می‌توان بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان دانست که می‌تواند به‌طور مؤثر توده استخوانی را افزایش داده و غلظت مواد معدنی استخوان را بالا ببرد. برای مشاهده قیمت قرص استئوکینون و خرید این محصول مفید همین حالا از سایت داروخانه آنلاین دکتر گلناز فاضل اقدام کنید.

چگونه از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان توصیه می‌شود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D مانند شیر، ماست، پنیر، ماهی، تخم‌مرغ و محصولات حاوی کلسیم.
  • انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری برای تقویت استخوان‌ها.
  • جلوگیری از مصرف زیاد الکل و سیگار که می‌توانند استخوان‌ها را ضعیف کنند.
  • حفظ وزن مناسب و جلوگیری از چاقی یا لاغری بیش از حد.
  • مشاوره با پزشک در مورد استفاده از داروها و مکمل‌هایی که ممکن است به استخوان‌ها آسیب برسانند.
  • انجام آزمون‌های تشخیصی مانند دوپلرسونوگرافی استخوان (DEXA scan) برای ارزیابی چگالی استخوان‌ها و تشخیص زودرس پوکی استخوان.

برای جلوگیری از پوکی استخوان، مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D و انجام فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود. استفاده از مکمل‌های کلسیم مانند قرص استئوکینون هولیستیکا نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین خرید مکمل‌های غذایی تنظیم کننده سطح گلوکز نظیر قرص کروم از سایت دکتر گلناز فاضل امکان پذیر است، برای خرید و مشاهده قیمت قرص کرومیوم پلاس به صفحه این محصول مراجعه فرمائید.

بهترین درمان برای پوکی استخوان

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی بیماری پوکی استخوان و روش‌های پیشگیری و درمان قطعی پوکی استخوان شدید از طریق مصرف مکمل و تغییر سبک زندگی پرداختیم. پوکی استخوان یک بیماری جدی است که نیاز به مدیریت و درمان پیشگیرانه دارد. با ترکیب‌ مکمل کلسیم و تغییرات سبک زندگی، افراد مبتلا به پوکی استخوان‌ می‌توانند سلامت استخوان‌های خود را بهبود بخشند و خطر شکستگی را کاهش دهند. مشورت با یک متخصص تغذیه برای ایجاد یک برنامه درمانی جامع متناسب با نیازهای فردی نیز ضروری است.

داروخانه دکتر فاضل، ارائه دهنده انواع مکمل‌های دارویی

داروخانه دکتر فاضل منبعی معتبر برای ارائه‌ انواع داروهای کمیاب و همچنین مکمل‌های دارویی مانند قرص Osteoquinone Holistica برای درمان پوکی استخوان است. در این داروخانه می‌توانید لوازم آرایشی، بهداشتی و وسایل ارتوپدی را نیز تهیه کنید. پزشک داروخانه و پرسنل آن همواره آماده پاسخگویی به مشتریان و ارائه‌ دارو و مکمل‌های مورد نیاز آنها هستند. برای مشاهده محصولات و ثبت سفارش همین امروز از طریق وب‌سایت این داروخانه اقدام فرمایید.

داروخانه دکتر گلناز فاضل
تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی دکتر گلناز فاضل

تیم محتوای سوم شخص، متشکل از نویسندگان باتجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و دارویی ست. تمام محتواهای تولید شده توسط تیم محتوای سوم شخص برگرفته از منابع علمی بروز و مورد تایید خانم دکتر گلناز فاضل میباشد.

این پست دارای ۲ دیدگاه است

دیدگاهتان را بنویسید