زمان مناسب و طرز استفاده از بی بی چک

تأیید‌‌‌‌‌‌‌ شده توسط دکتر گلناز فاضل

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشک داروخانه دکتر فاضل مشورت بگیرید 02126131791

فهرست مطالب

امروزه تشخیص بارداری در زنان بر خلاف گذشته با سادگی بیشتر و در زمان سریع‌تری اتفاق می‌افتد. با توجه به وجود راه‌های مختلف، از وسایل مختلفی در جهت تشخیص بارداری زنان استفاده می‌شود که یکی از این وسایل و تجهیزات، بی بی چک‌ها هستند. بی بی چک یک وسیله برای تشخیص بارداری بوده که تنوع زیادی دارد. اما برای مشاهده نتیجه دقیق و درست، نیاز است تا از طرز استفاده از بی بی چک  مطلع شویم.

در همین راستا، در این مقاله از وب‌سایت داروخانه دکتر گلناز فاضل، قصد داریم تا طریقه ی استفاده از بیبی چک و زمان مناسب استفاده از آن را بررسی نماییم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیبی چک چیست؟

بیبی چک در واقع تست بارداری خانگی است. این وسیله، میزان گنادوتروپین جفتی انسان را از ادرار او اندازه‌گیری کرده و از این طریق نشان می‌دهد که فرد باردار است یا خیر؟ در حقیقت زمانی که سلول‌های کمک‌کننده به تشکیل جفت، هورمون HCG را می‌سازند. جنین در دوره تخمک‌گذاری، در رحم زن لانه‌گزینی می‌کند و در نتیجه HCG ترشح پیدا کرده و وارد جریان خون می‌شود.

 

طریقه استفاده بی بی چک

 

چند روز بعد از اقدام بی بی چک بزنیم؟

بسیاری از زنانی که قصد استفاده از بیبی چک را دارند، این سوال را مطرح می‌کنند که چند روز بعد از اقدام بی بی چک بزنیم؟ در این رابطه باید گفت که بی بی چک‌‎ها در حدود 10 روز پس از رابطه جنسی می‌توانند نتیجه را مشخص کنند. البته در برخی موارد دیگر، بهترین زمان استفاده از بی بی چک را 3 هفته پس از رابطه جنسی در نظر می‌گیرند. در این رابطه همچنین باید اشاره نمود که بی بی چک زمانی دقت بیشتری دارد که چرخه قاعدگی، چند روز به تأخیر بیفتد. برای خرید و استعلام قیمت بی بی چک با بالاترین میزان دقت، این محصول را از داروخانه دکتر گلناز فاضل سفارش دهید.

 

بی بی چک در حقیقت یکی از راه‌های خانگی تشخیص بارداری است. این دسته از کیت‌ها، انواع مختلفی داشته و به همین واسطه روش‌ استفاده از آن‌ها متفاوت است. همچنین بهترین زمان برای استفاده از بی بی چک، بعد از تأخیر در چرخه قاعدگی، یا 10 روز تا 3 هفته پس از رابطه جنسی است.

 

طرز استفاده از بی بی چک

به طور کلی، بی بی چک‌های موجود در بازار انواع مختلفی دارند. در همین راستا باید بدانید که طریقه استفاده بی بی چک، به نوع آن بستگی دارد. در ادامه هر یک از انواع بیبی چک را بررسی نموده و طرز استفاده از هرکدام را عنوان خواهیم کرد.

 

چند روز بعد از اقدام بی بی چک بزنیم

تهیه و خرید کپسول زینک پلاس دانا برای سلامت پوست، مو و ناخن تاثیر فراوانی دارد. این محصول را همین حالا از داروخانه آنلاین دکتر فاضل سفارش دهید.

·       بی بی چک نواری

بی بی چک نواری یکی از پرمصرف‌ترین و راحت‌ترین کیت‌های تشخیص بارداری به شمار می‌رود. روی بدنه بی بی چک‌های نواری خطوط رنگی و علامت‌های مختلف وجود داشته که به فرد در استفاده از محصول کمک می‌کنند. طرز استفاده از بی بی چک نواری به صورت زیر است:

  1. مقداری از ادرار خود را در اول صبح، در یک لیوان یکبار مصرف تمیز بریزید.
  2. بی بی چک را از سمتی که دارای نوار و فلش است، داخل ادرار فرو ببرید.
  3. 2 تا 10 دقیقه صبر کنید تا نتیجه تست آماده شود.

·       بی بی چک خودکاری

بی بی چک مستقیم یا همان خودکاری یا قلمی، یکی دیگر از انواع کیت تشخیص بارداری بانوان است. برای استفاده از این بیبی چک، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. در ابتدا خودکار تست بارداری را از محفظه خارج نمایید.
  2. سپس درپوش رنگی تست را از بدنه خودکار جدا کنید.
  3. در زیر درپوش یک زبانه باریک قرار دارد، نیاز است تا آن را 2 تا 4 ثانیه در مسیر خروج ادرار نگه دارید.
  4. سپس درپوش را ببندید و بی بی چک را در حالت افقی و ثابت قرار دهید.
  5. پس از گذشت حدود اً 3 دقیقه، بی بی چک را مشاهده کنید.
  6. در صورتی که یک خط رنگی در بخش C مشاهده می‌کنید یعنی باردار نیستید. در صورتی که دو خط رنگی در بخش‌های C و T می‌بینید یعنی تست بارداری شما مثبت است و شما باردار هستید.
  7. مشاهده یک خط رنگی در بخش T، به معنای خطا در تست و نامعتبربودن آن است.

 

طریقه ی استفاده از بیبی چک

با خرید قرص لاکتوفم و استفاده از این محصول خارش و خشکی واژن از بین می‌رود و ترشحات آن کنترل می‌گردد. برای تهیه این محصول به صفحه آن در سایت مراجعه فرمائید.

·       بی بی چک قطره چکانی

این نوع از بی بی چک‌ها به صورت محفظه‌دار و همراه با قطره‌چکان‌های یکبار هستند. به طور کلی، طریقه استفاده بی بی چک قطره چکانی یا همان کاستی، به صورت زیر است:

  1. در هنگام صبح، بخشی از ادرار خود را داخل یک ظرف تمیز بریزید.
  2. بی بی چک را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.
  3. با استفاده از قطره‌چکان، 3 قطره از ادرار را داخل حفره نمونه بریزید.
  4. 5 دقیقه صبر کنید و سپس بی بی چک را مشاهده نمایید.
  5. وجود 2 خط قرمز در کمتر از یک دقیقه، نشان‌دهنده بارداری شما است. وجود این دو خط در مدت زمانی بین 5 تا 10 دقیقه، حکایت از مشکوک به بارداری دارد. در صورتی که یک خط قرمز بر روی تست وجود داشت، یعنی شما باردار نیستید.

 

به طور کلی، طرز استفاده از بی بی چک به نوع بی بی چک بستگی دارد. در حقیقت هر یک از انواع مختلف بی بی چک مانند قطره‌چکانی، خودکاری و نواری، شیوه و طرز استفاده مخصوص خود را دارند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله از وب‌سایت داروخانه دکتر گلناز فاضل، سعی کردیم تا طرز استفاده از بی بی چک و زمان مناسب استفاده از آن را بررسی نماییم. همانطور که گفتیم، طریقه استفاده از بی بی چک‌ها، بسته به نوع بی بی چک متفاوت است. به همین منظور، قبل از تهیه، بهتر است تا از نوع آن مطلع شویم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان مناسب و صحیح استفاده از این محصول مقاله زمان استفاده از بیبی چک را مطالعه بفرمائید.

داروخانه دکتر گلناز فاضل، ارائه‌دهنده داروهای تخصصی و کمیاب در ایران

داروخانه دکتر گلناز فاضل، یکی از برترین داروخانه‌های کشور در زمینه ارائه داروهای تخصصی و کمیاب است. در این داروخانه، انواع مختلف داروهای تخصصی، مکمل‌های غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات ارتوپدی و محصولات بهداشت جنسی، با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شوند. شما عزیزان برای مشاهده لیست محصولات و خرید، می‌توانید همین حالا به وب‌سایت داروخانه دکتر گلناز فاضل مراجعه نمایید. پرسنل داروخانه در هر زمان، آماده ارائه مشاوره‌های لازم به شما عزیزان هستند.

داروخانه دکتر گلناز فاضل
تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی دکتر گلناز فاضل

تیم محتوای سوم شخص، متشکل از نویسندگان باتجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و دارویی ست. تمام محتواهای تولید شده توسط تیم محتوای سوم شخص برگرفته از منابع علمی بروز و مورد تایید خانم دکتر گلناز فاضل میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید